ثبت شرکت شایگان » ثبت شرکت
ثبت شرکت یکی از گامهای اساسی در تأسیس یک کسب و کار است که میتواند تأثیر بسزایی در پیشرفت و رشد آن داشته باشد. در این متن، فرایند ثبت شرکت، مزایا، مراحل مختلف و نکات قابل توجه در این زمینه بررسی میشود.
یکی از اولین قدمها در راهاندازی یک شرکت، ثبت آن است. ثبت شرکت به معنای قانونی کردن و تأیید وجود یک شرکت توسط مراجع ذیصلاح دولتی یا خصوصی است. این فرآیند با دقت باید انجام شود، زیرا تأسیس یک شرکت بدون ثبت، ممکن است منجر به مشکلات حقوقی و مالی شود.
.
فرآیند ثبت شرکت ممکن است در هر کشوری متفاوت باشد، اما در بسیاری از موارد، شامل مراحل زیر است:
۱. تعیین نوع شرکت: قبل از هر چیز، باید نوع شرکتی که قصد ثبت آن را دارید تعیین کنید. آیا این یک شرکت تک نفره (شرکت مسئولیت محدود یا شرکت تک شخصی) است یا شرکت سهامی عام؟
۲. انتخاب نام شرکت: نام شرکت باید منحصر به فرد و قابل تشخیص باشد. اطمینان حاصل کنید که نام شما با قوانین محلی سازگار و تأیید شده است.
۳. تدوین اساسنامه: اساسنامه یا اساسنامه شرکت، سندی است که قوانین اساسی و ساختار داخلی شرکت را مشخص میکند. این شامل اطلاعاتی مانند مقصد، موقعیت، سرمایه اولیه، ساختار مدیریتی و حقوق و مسئولیتهای اعضا میشود.
۴. ثبت در دفتر ثبت شرکت: پس از تهیه اساسنامه، شما باید در دفتر ثبت شرکت مربوطه درخواست ثبت شرکت خود را ارائه دهید. این شامل پرداخت هزینههای مربوطه و ارائه اسناد لازم است.
۵. دریافت مجوزها و پروانهها: بسته به نوع شرکت و فعالیتهای آن، شما ممکن است نیاز به دریافت مجوزها و پروانههای مختلفی داشته باشید.
۶. اعلام ثبت شرکت: پس از اتمام فرآیند ثبت، شما باید ثبت شرکت خود را اعلام کنید. این میتواند شامل انتشار در روزنامهها، اعلام در وبسایتهای مربوطه یا دیگر روشهای اعلام عمومی باشد.
لازم نیست نگران ثبت شرکتتون باشید ما صفر تا صد ثبت شرکت شما را انجام میدیم. کارشناسان ثبت شرکت شایگان شما را تا پایان مراحل ثبت راهنمایی میکنند.
ثبت شرکت می تواند یکی از بهترین راه هایی باشد که می توانید تجارت خود را گسترش داده و به موفقیت آن اطمینان کنید. یک وکیل تجاری می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید کدام گزینه برای شما مناسب است. مشاوران ثبت شایگان راه صحیح را برای انتخاب شرکت مناسب نشان می دهند.
شرکت و مزایای آن برای تجارت و برند شما اگر اهل تجارت و صاحب یک شرکت هستید ، باید اطمینان حاصل کنید که شرکت شما ثبت شده است. این امر الزامی است و به شما كمك می كند بدون تنش های زیاد تجارت كنید. گرچه این امر مستلزم فرآیند زیادی در ثبت شرکت است ، اما هیچ نگرانی برای آن وجود ندارد. ثبت شایگان با کارشناسان حرفه ای که دارند خدمات ثبت شرکت را ارائه می دهند. همیشه بهتر است شرکت خود را در اولین زمان ثبت کنید زیرا در صورت بروز هرگونه اشتباه ، از منافع شما محافظت می کند.
تمام اشخاص حقیقی و حقوقی با داشتن شرایط ثبت و آشنایی با نحوه آن ، شرکت خود را به ثبت می رسانند.به عبارت بهتر مطابق قوانین ایران اجازه ثبت به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی داده شده است. افرادی که اجازه ثبت به آنها داده شده است ، شرکت ها هستند. شرکت ها می توانند بدون وجود هیچ شخص حقیقی با یکدیگر شریک شده و شرکت جدیدی ثبت کنند.
اشتباهی که بسیاری از کسب و کارها مرتکب می شوند این است که برای ثبت اقدامی نمی کنند و در نتیجه شرکت آنها تضامنی محسوب شده و مدیران شرکت با جریمه مواجه می گردند. پس بدون ثبت ، شخصیت حقوقی برای شرکت ایجاد می شود ولی بدلیل تبعاتی که دارد و اجبار قانون ، ثبت آن ضروری است.
شرکتها انواع مختلفی دارند که باتوجه به نیاز و نوع کسب و کاری که دارند شرکت خود را انتخاب کنند ، در ایران تقاضا بیشتر برای دو نوع شرکت می باشد که در مباحث دیگر بیشتر بر روی این دو نوع شرکت صحبت میکنیم ، هرکدام از این نوع شرکتها را ما برای شما توضیح می دهیم . انواع شرکت به شرح زیر می باشد:
مدارک ثبت شرکت یکی از مراحل اساسی در راهاندازی هر کسب و کار است. این مدارک برای ایجاد انگیزه حقوقی و مالی برای شرکت، و همچنین برای تضمین حقوق و تعهدات شرکت در قبال سایر افراد و سازمانها لازم است. در اینجا به مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت میپردازیم.
یکی از اولین مراحل برای ثبت شرکت، انتخاب نوع شرکت است. آیا شرکت فردی، شرکت سهامی خاص یا عمومی، شرکت مسئولیت محدود، یا سایر انواع شرکت مناسب است؟ پس از انتخاب نوع شرکت، باید به مراجع مربوطه برای ثبت آن مراجعه کنید.
یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت، سند تشکیل است. این سند شامل اطلاعاتی از جمله نام شرکت، نوع شرکت، آدرس محل اقامت، هدف اصلی شرکت، سهامداران و مدیران است.
همچنین، برای ثبت شرکت، شما باید یک حساب بانکی رسمی به نام شرکت ایجاد کنید و گواهی ایجاد حساب بانکی را به مراجع مربوطه ارائه دهید.
در بعضی موارد، شما نیاز به مجوزها و مجوزهای خاصی از ادارات دولتی دارید، مانند مجوزهای بهداشتی یا مجوزهای محلی.
ضمناً، بسته به محل و نوع فعالیت شرکت، ممکن است نیاز به مدارک دیگری هم داشته باشید، مانند مجوزهای محل کار، قراردادهای اجاره و غیره.
در نهایت، پس از جمعآوری تمامی مدارک لازم، مراحل ثبت شرکت را انجام داده و پس از تأیید مراجع مربوطه، شما میتوانید شرکت خود را به صورت رسمی ثبت کنید. این مدارک ثبت شرکت، اساسیترین بخش از فرآیند راهاندازی یک کسب و کار است که به شما امکان میدهد به صورت قانونی و مطمئن فعالیت خود را آغاز کنید.
بسیاری از اشخاص در مراحل مختلف ثبت چه در زمان حضوری بودن و چه در زمان الکترونیکی ، مشکلات فراوانی برایشان پیش می آمد ، در نهایت ثبت شایگان با استفاده از تجارب خود در این زمینه موفق به جمع آوری مجموعه قوانین و آیین نامه و نمونه صورت جلسات و اساسنامه ها و نمونه های آگهی های مربوط به شرکت ها باشد. با خواندن این مطالب انبوهی از مشکلات و سردرگمی هایی که برای مراجعان به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری ایجاد میکند را بکاهد.
درخواست به ثبت تاسیس ir.ssaa.irsherkat://http کلیه کاربران میتوانند با ورود به تارنماي شرکت یا موسسه غیر تجاري نمایند.
اطلاعات متقاضی
” واحد ثبتی ” . در این قسمت نام شخصی که متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه است وارد می شود مشخص ” تابعیت متقاضی ” ادارهاي ثبت شرکت، محلی است که شرکت باید در آنجا ثبت شود. سپس می شود.اگر گزینه ایرانی انتخاب شود باید حتماً شماره ملی شخص وارد شود و در صورتی که غیر شماره ملی ” ورود اطالعات شود . سایر اطالعات شامل ” شماره گذرنامه ” ایرانی انتخاب شود باید می باشد . همچنین باید »” شماره همراه متقاضی ” و ” نام خانوادگی متقاضی ” ،” نام متقاضی ” ،” متقاضی نام ” و ” نام امضا کننده دفتر ” از نظر اینکه اصیل یا وکیل است تعیین شود .منظور از ” سمت متقاضی ” مشخصات شخصی است که اطالعات شرکت را در اداره ثبت شرکت ها ” خانوادگی امضا کننده دفتر مشخص می کند که شخص از مدیران، شرکا، سهامداران یا ” سمت امضا کننده دفتر ” . تایید می نماید نیز حق واگذاري به غیر را مشخص می کند .پس از ” وضعیت توکیل امضا کننده ” . وکیل رسمی است کلیک بر روي کلید به صفحه بعد می رود.
مراحل ثبت شرکت در بسیاری از کشورها تقریباً به یک شکل استاندارد انجام میشود، اما ممکن است در هر کشوری تفاوتهایی وجود داشته باشد. در اینجا، مراحل ثبت شرکت در اکثر کشورها را توضیح خواهم داد:
تعیین نوع شرکت: شما باید تعیین کنید که شرکت شما یک شرکت خصوصی، شرکت عمومی، شرکت مسئولیت محدود و غیره خواهد بود.
انتخاب نام شرکت: شما باید نامی برای شرکت خود انتخاب کنید که با قوانین محلی هماهنگ باشد و هنوز توسط شرکتهای دیگر ثبت نشده باشد.
تهیه اسناد ثبتی: شما باید اسناد مورد نیاز را تهیه کنید، این شامل مدارک هویت شما و همچنین اسناد مربوط به سرمایه شما میشود.
پرداخت هزینههای ثبت: برای ثبت شرکت، شما باید هزینههای مربوطه را پرداخت کنید. این هزینهها ممکن است متغیر باشند و بسته به کشور و نوع شرکت متفاوت باشند.
ثبت شرکت: پس از تهیه اسناد لازم و پرداخت هزینهها، شما باید به دفتر ثبت شرکت مراجعه کرده و درخواست ثبت شرکت خود را ارائه دهید.
انتشار آگهی ثبت: در برخی کشورها، شما باید آگهی از ثبت شرکت خود در رسانههای محلی منتشر کنید تا اطلاعات مربوط به شرکت شما به عموم اطلاع رسانده شود.
دریافت مدارک ثبتی: پس از ثبت شرکت، شما مدارک ثبتی خود را دریافت خواهید کرد که این اسناد شامل گواهی ثبت، شناسه مالیاتی و سایر مدارک مربوط به ثبت شرکت است.
ثبت در موسسات دیگر: در اکثر کشورها، شما باید شرکت خود را در موسسات دیگری مانند اداره کار و مالیات ثبت کنید تا به طور کامل فعالیت شرکت شما رسمی شود.
به روزرسانی مدارک: شما باید مدارک ثبتی خود را بهروزرسانی کنید و هرگونه تغییر در اطلاعات شرکت خود را به مراجع مربوطه اعلام کنید.
همچنین باید توجه داشته باشید که در برخی کشورها مراحل و مدارک مورد نیاز ممکن است متفاوت باشد و بهتر است قبل از آغاز فرایند ثبت شرکت، با مراکز مربوطه تماس بگیرید و اطلاعات دقیقتری را دریافت کنید.
نام پیشنهادي اشخاص حقوقی در موارد زیر قابل تایید نمی باشد
در تعیین نام شرکت موارد زیر می بایست رعایت شود
پس از اتمام ثبت شما مجاز به انجام کلیه فعالیتهای مندرج در موضوع شرکت خود، به طور رسمی می باشید اما باید بدانید برخی از اقدامات را می بایست به صورت اجباری انجام دهید که عدم انجام آنها باعث میشود متحمل مشکلات و جریمه های مالی شوید.این اقدامات شامل : اخذ کد اقتصادی ،دفاتر پلمپ قانونی ، تشکیل پرونده مالیاتی می باشد.
اساسنامه شرکت در واقع سندی است که تمام نکات مهم شرکت در آن قید می شود که درآن در خصوص ادارهشرکت و روابط بین شرکا تعیین و تکلیف می شود، به عبارت بهتر اساسنامه قراردادی است که در آن طرز کار شرکت ، اهداف شرکت ، نحوه فعالیت و وظایف شرکت را بیان می کند.
بعد از ثبت شرکت، انجام برخی اقدامات اساسی برای شروع فعالیت کسب و کار ضروری است. در اینجا چند مورد از اقدامات اصلی پس از ثبت شرکت ذکر شدهاند:
۱. افتتاح حساب بانکی شرکتی: برای پذیرش پرداختها و انجام تراکنشهای مالی، باید حساب بانکی برای شرکت خود باز کنید.
۲. ثبت مالیات: در بسیاری از کشورها، شرکتها باید برای مالیات ثبتنام کنند. بنابراین، باید با مقررات مالیاتی محلی آشنا شوید و اقدامات لازم را برای ثبت و پرداخت مالیات انجام دهید.
۳. انتخاب و ثبت نام تجاری: انتخاب نام تجاری مناسب و ثبت آن از جمله اقدامات مهم پس از ثبت شرکت است. این کار ممکن است شامل ثبت نام دامنه وب، ثبت نام تجاری و مجوزهای مرتبط باشد.
۴. مدیریت منابع انسانی: استخدام نیروهای انسانی کلیدی برای شرکت شما و ایجاد سیاستها و فرآیندهای مدیریت منابع انسانی (HR) بسیار حیاتی است.
۵. تهیه قراردادهای حقوقی: بررسی و تهیه قراردادهای حقوقی مهم مانند قراردادهای کار، توافقنامههای شراکت، قراردادهای اجاره و غیره جهت حفظ حقوق و تعهدات شرکت بسیار ضروری است.
۶. بیمه: بررسی نیازهای بیمه شرکت خود و بستن بیمههای لازم از جمله بیمه مسئولیت عمومی و بیمه کارفرمایی (در صورت لزوم) از مراحل پیشین انجامشده است.
۷. تبلیغات و بازاریابی: برنامهریزی برای تبلیغات و بازاریابی شرکت خود را آغاز کنید تا به مشتریان مورد نظر خود راه پیدا کنید.
این اقدامات تنها یک بخش از مراحل لازم پس از ثبت شرکت هستند و بسته به نوع و موقعیت شرکت، ممکن است نیازهای دیگری نیز وجود داشته باشد.
انتخاب و معرفی مکان و محل شرکت
تکمیل و تحویل دفاتر قانونی به صورت سالیانه
اظهارنامه مالیاتی حتی اگر شرکت هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد.
شرکت چند منظوره به شرکتی چند کاره گفته می شود که در زمینه های صادرات و واردات توزیع کالا و هم چنین امور بازرگانی فعالیت می کنند ، به همین دلیل موضوع فعالیت این دسته شرکت ها بسیار وسیع است. ثبت شرکت چند منظوره در ایران به معنای تاسیس یک شرکت با اهداف گسترده است که میتواند در حوزههای مختلف فعالیت کند.
اعضاء باید حداقل 18سال تمام داشته باشند. البته همه افراد در هر سنی میتوانند سهام دار شرکت باشند و اگر زیر 18 سال تمام سن داشته باشندبه ولایت ولی سهامدار می شوند ولی برای عضویت در هیات مدیره یا بازرس باید حداقل سن قانونی را داشته باشند.
کاربری ملک و آدرس ارائه شده برای شرکت ، توسط اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری استعلام نمیشه ، آدرس و کدپستی که برای شرکت توی فرم مینویسین بازدیدنداره. اگر بعدا واقعا لوکیشن خاصی برای شرکتتون در نظر گرفتین، اونوقت صورتجلسه تغییر آدرس میزنیم.
افرادی که سوء پیشینه دارند می توانند اقدام به ثبت کنند ومانعی ندارد. اما باید توجه کنند که این افراد فقط می توانند سهامدار شرکت باشند و نمی توانند مدیر عامل یا از اعضاء هیئت مدیره باشند.همچنین بازرس بودن نیز منوط به نداشتن سوءپیشینه کیفری است.
هزینه ثبت براساس (حق الثبت-حق التمبر-روزنامه رسمی) طبق واریزی های اداره ثبت که بر اساس میزان سرمایه و موضوع فعالیت محاسبه می گردد.
[field id=”name”]