ثبت شرکت

ثبت شرکت از اجتماع دو یا چند شخصیت حقیقی یا حقوقی در کنار هم که کسب و کاری را شروع میکنند و این اشخاص در واقع باهم یک شراکتنامه ای امضاء میکنند که اوراق شرکت گفته می شود. و این اوراق باید به تایید اداره ثبت شرکتها برسد که بتوانید شرکتتون رو ثبت کنید. البته بستگی به نوع شرکتی که انتخاب میکنید هم داره بعضیا نمیدونن چه شرکتی برایشان مناسب هستش . لازم نیست نگران ثبت شرکتتون باشید ما صفر تا صد ثبت شرکت شما را انجام میدیم.  کارشناسان ثبت شرکت شایگان شما را تا پایان مراحل ثبت راهنمایی میکنند. 

ثبت شرکت

چرا باید شرکت ثبت کنیم

ثبت شرکت

 ثبت شرکت می تواند یکی از بهترین راه هایی باشد که می توانید تجارت خود را گسترش داده و به موفقیت آن اطمینان کنید. یک وکیل تجاری می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید کدام گزینه برای شما مناسب است. مشاوران  ثبت شایگان راه صحیح را برای انتخاب شرکت مناسب نشان می دهند.

  1. فعالیت قانونی و درحمایت قانون و دولت
  2. دفاع از حق دربرابر مشکلات پیش آمده
  3. ایجاد اعتبار بیشتر در کسب وکار
  4. امکان دریافت نمایندگی های شرکتهای داخلی و بین المللی
  5. امکان استفاده از تسهیلات و وام های بزرگ بانکی و استفاده از امکانات ایجاد شده توسط سازمانهای دولتی
  6. تقسیم مسئولیت ها و وظایف بین اعضای شرکت

 شرکت و مزایای آن برای تجارت و برند شما اگر اهل تجارت و صاحب یک شرکت هستید ، باید اطمینان حاصل کنید که شرکت شما ثبت شده است. این امر الزامی است و به شما كمك می كند بدون تنش های زیاد تجارت كنید. گرچه این امر مستلزم فرآیند زیادی در ثبت شرکت است ، اما هیچ نگرانی برای آن وجود ندارد. ثبت  شایگان با کارشناسان  حرفه ای که دارند خدمات ثبت شرکت را ارائه می دهند. همیشه بهتر است شرکت خود را در اولین زمان ثبت کنید زیرا در صورت بروز هرگونه اشتباه ، از منافع شما محافظت می کند.

تمام اشخاص حقیقی و حقوقی با داشتن شرایط ثبت و آشنایی با نحوه آن ، شرکت خود را به ثبت می رسانند.به عبارت بهتر مطابق قوانین ایران اجازه ثبت به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی داده شده است. افرادی که اجازه ثبت  به آنها داده شده است ، شرکت ها هستند. شرکت ها می توانند بدون وجود هیچ شخص حقیقی با یکدیگر شریک شده و شرکت جدیدی ثبت کنند.

اشتباهات رایج

اشتباهی که بسیاری از کسب و کارها مرتکب می شوند این است که برای ثبت اقدامی نمی کنند و در نتیجه شرکت آنها تضامنی محسوب شده و مدیران شرکت با جریمه مواجه می گردند. پس بدون ثبت ، شخصیت حقوقی برای شرکت ایجاد می شود ولی بدلیل تبعاتی که دارد و اجبار قانون ، ثبت آن ضروری است.

ثبت شرکت

شرکتها انواع مختلفی دارند که باتوجه به نیاز و نوع کسب و کاری که دارند شرکت خود را انتخاب کنند ، در ایران تقاضا بیشتر برای دو نوع شرکت می باشد که در مباحث دیگر بیشتر بر روی این دو نوع شرکت صحبت میکنیم ، هرکدام از این نوع شرکتها را ما برای شما توضیح می دهیم . انواع شرکت به شرح زیر می باشد:

  1. شرکت با مسئولیت محدود
  2.   شرکت سهامی خاص
  3.  شرکت سهامی عام
  4.  شرکت تعاونی
  5.  شرکت دانش بنیان
  6.  شرکت نسبی
  7.  موسسات غیر تجاری
ثبت شرکت
  1. کپی شناسنامه
  2. کپی کارت ملی
  3. اقرارنامه
  4. دریافت عدم سوء پیشینه
  5. اصل شناسنامه حداقل 2نفر از اعضا یا اصل کارت ملی
  6. امضای اوراق ثبتی که از طرف موسسه به موکلین داده می شود.
  7. درمورد پرونده های سهامی خاص واریز 35% اصل سرمایه ودر مورد پرونده های مجوزی، اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح بر عهده موکل محترم
ثبت شرکت
مراحل ثبت شرکت

بسیاری از اشخاص در مراحل مختلف ثبت چه در زمان حضوری بودن و چه در زمان الکترونیکی ، مشکلات فراوانی  برایشان پیش می آمد ، در نهایت ثبت شایگان با استفاده از تجارب خود در این زمینه موفق به جمع آوری مجموعه قوانین و آیین نامه و نمونه صورت جلسات و اساسنامه ها و نمونه های آگهی های مربوط به شرکت ها باشد. با خواندن این مطالب انبوهی از مشکلات و سردرگمی هایی که برای مراجعان به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری ایجاد میکند را بکاهد.

  1. اولین مرحله انتخاب نام برای شرکت می باشد که اسامی می بایست از سه سیلاب اسم خاص انتخاب شود
  2. در این مرحله اعضاء مشخص می شود که با توجه به نوع شرکتی که انتخاب می کنید و تعداد اعضاء هیئت مدیره 
  3. انتخاب موضوع شرکت که با توجه به نوع فعالیت شرکت که موضوع مجوزی می باشد یا نیاز به مجوز ندارد
  4. انتخاب سرمایه شرکت و میزان سهام هریک از اعضاء شرکت
  5. مشخص نمودن سمت هریک از اعضا و همچنین حق امضاء
  6. مراجعه به سایت اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری 
  7. امضاء وکالتنامه
  8. پس از تایید نام و موضوع شرکت می بایست مدارک شرکت توسط اعضاء امضاء شود
  9. پس از امضاء اوراق شرکت جهت آگهی ثبت ارسال می شود
  10. در این مرحله اقدام به پرداخت روزنامه رسمی می نمایید

درخواست به ثبت تاسیس ir.ssaa.irsherkat://http کلیه کاربران میتوانند با ورود به تارنماي شرکت یا موسسه غیر تجاري نمایند.

اطلاعات متقاضی

” واحد ثبتی ” . در این قسمت نام شخصی که متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه است وارد می شود مشخص ” تابعیت متقاضی ” ادارهاي ثبت شرکت، محلی است که شرکت باید در آنجا ثبت شود. سپس می شود.اگر گزینه ایرانی انتخاب شود باید حتماً شماره ملی شخص وارد شود و در صورتی که غیر شماره ملی ” ورود اطالعات شود . سایر اطالعات شامل ” شماره گذرنامه ” ایرانی انتخاب شود باید می باشد . همچنین باید »” شماره همراه متقاضی ” و ” نام خانوادگی متقاضی ” ،” نام متقاضی ” ،” متقاضی نام ” و ” نام امضا کننده دفتر ” از نظر اینکه اصیل یا وکیل است تعیین شود .منظور از ” سمت متقاضی ” مشخصات شخصی است که اطالعات شرکت را در اداره ثبت شرکت ها ” خانوادگی امضا کننده دفتر مشخص می کند که شخص از مدیران، شرکا، سهامداران یا ” سمت امضا کننده دفتر ” . تایید می نماید نیز حق واگذاري به غیر را مشخص می کند .پس از ” وضعیت توکیل امضا کننده ” . وکیل رسمی است کلیک بر روي کلید به صفحه بعد می رود.

نام و اطلاعات شخص حقوقی

نوع ” در این صفحه نام هاي درخواستی ثبت می شود .براي این کار ابتدا نوع شرکت از فهرست مشخص می شود .منظور از اولویت نام ترتیب پیشنهادي ” اولویت نام ” انتخاب می شود .سپس ” شرکت را مشخص نموده و در قسمت ” نام درخواستی ” اسامی است که از یک تا پنج می باشد .پس از آن اگر توضیحی در مورد نام پیشنهاد شده الزم ” توضیحات متقاضی ” مورد نظر تایپ می شود .در قسمت کلیک شده موارد تعیین شده در ” افزودن نام درخواستی ” باشد نوشته می شود .در مرحله بعدي کلید قسمت پایین فرم نشان داده شود .الزم به ذکر است که پس از ورورد هر نام باید این کلید را کلیک نمایید .براي حذف یک نام بر روي کلیک می نماییم . در انتها با کلیک بر روي کلید به صفحه بعد می رویم.در این مرحله به صورت خودکار یک شماره پیگیري 19 رقمی دریافت می نمایید و اطالعات وارد شده ذخیره می گردد.

موضوع فعالیت

” افزودن موضوع فعالیت ” براي انتخاب زمینه فعالیت که همان موضوع کار شرکت است بر روي کلید را از فهرست مربوطه ” نوع فعالیت باالتر ” کلیک نموده تا صفحه جدیدي باز شود .در این صفحه ابتدا انتخاب می شودکه این موضوعات بر مبناي فعالیت ” نوع فعالیت ” انتخاب می کنیم .سپس بر اساس آن بر اساس اینکه محدود یا نامحدود است انتخاب می شود . و ” مدت فعالیت ” . باالتر نشان داده می شود نیز مدت زمان فعالیت را مشخص می کند . ” حداکثر مدت فعالیت به ماه ” اگر محدود باشد باید را که دارد یا ندارد را مشخص می نماییم .بعضی از موضوعات فعالیت نیاز به مجوز ” وضعیت مجوز ” از سازمان ها و ارگان هاي خاص دارد که در اینجا وجود یا عدم وجود مجوز مشخص می گردد .اگر ” شرح فعالیت ” نیز ورود اطالعات می شود .در ” تاریخ مجوز ” و ” شماره مجوز ” مجوز داشته باشد باید ثبت ” نیز اگر در مورد موضوع فعالیت نیاز به توضیح باشد در این قسمت نوشته می شود . سه کلید وجود دارد .ثبت اطالعات براي ذخیره اطالعات در این صفحه می ” انصراف ” و ” حذف ” ،” اطالعات باشد .حذف نیز اطالعات وارد شده را حذف می کند .انصراف نیز به این معنی است که از تغییر اطالعات منصرف شده اید .پس از کلیک بر روي کلید ثبت اطالعات یک ردیف ایجاد می شود. را کلیک می نماییم . تا ” مشاهده ” اگر بخواهیم تغییري در اطالعات ایجاد کنیم بر روي صفحه کلید باز شود .در انتها با کلیک بر روي کلید به صفحه ” افزودن اشخاص جلسه ” مجدداً صفحه بعد می رویم .در این مرحله به صورت خودکار اطالعات وارد شده ذخیره می گردد.

اطلاعات مرکز اصلی

از جمله مورادي ” شماره تلفن ” و ” کد پستی ” . در این صفحه مشخصات پستی شرکت وارد می شود نیز در صورتی که ” نشانی تارنما ” و ” پست الکترونیک ” ،” شماره دورنگار ” . هستند که باید حتماً پر شود شرکت نیز باید تایپ شود تا مبناي ارسال ” نشانی مرکز اصلی ” . اطالعات موجود باشد وارد می شود مراسالت پستی قرار گیرد .در انتها با کلیک بر روي کلید به صفحه بعد می رویم .در این مرحله به صورت خودکار اطالعات وارد شده ذخیره می گردد.

سرمایه شخص حقوقی

از مواردي است که باید از فهرست انتخاب شود .به عنوان مثال سرمایه “نوع سرمایه شخص حقوقی “یعنی چند سهم یا چه میزان سرمایه جهت “تعداد سهام ” .نقدي یا غیر نقدي یا سهام بانام و بی نام نیز باید مشخص شود .در واقع به هر سهم “ارزش ریالی هر سهم ” .شرکت در نظر گرفته شدهه است چقدر تعلق می گیرد .به عنوان مثال اگر تعداد سهام شرکت 100 باشد هر سهم نیز 1000 ریال باشد. هم نشان میدهد که از چه تاریخی این تعداد سهام متعلق به این شرکت می باشد . اگر نوع “از تاریخ “ارزش “سرمایه، نقدي یا غیرنقدي باشد تعداد سهام و ارزش ریالی هر سهم غیر فعال می شود و فقط را کلیک می نماییم .الزم به ذکر است اگر “ثبت سرمایه “فعال است .پس از آن کلید “سرمایه به ریال نوع سهام/سرمایه متفاوت و متنوع باشد باید براي هر کدام یک ردیف اختصاص پیدا کند . اگر حذف “کلیک نموده و سپس کلید “مشاهده “بخواهیم سرمایه را حذف کنیم ابتدا بر روي کلید را کلیک می نماییم . در انتها با کلیک بر روي کلید به صفحه بعد می رویم . در “سرمایه این مرحله به صورت خودکار اطالعات وارد شده ذخیره می گردد.

اشخاص

براي این کار کلید را کلیک می نماییم .در این حالت صفحه اي با عنوان باز می شود .” اشخاص حقیقی و حقوقی ” منظور از اشخاص، آن افرادي هستند که در شرکت یا موسسه داراي سمت می باشند . اولین جاي است که افراد بدون در نظر گرفتن سمت خود در شرکت از یک شروع شده و به “ردیف “خالی است .که به دو قسمت حقیقی و حقوقی “نوع شخص “صورت مسلسل ادامه پیدا می کند .فیلد بعدي تقسیم می شود .در نوع شخص حقیقی نام فارسی، نام خانوادگی فارسی، نام پدر فارسی ، شماره شناسنامه،جنسیت، تاریخ تولد، شماره همراه و نشانی به عنوان فیلدهاي اجباري هستند .و ناملاتین، نام خانوادگی لاتین، نام پدر التین، محل تولد، محل صدور نیز اختیاري است که اگر اطالعات آن وجود فیلدي است که در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی “شماره ملی/شناسه ملی ” .داشت وارد می شود متفاوت است و اطلاعاتش متفاوت است. شماره ملی براي اشخاص حقیقی و شناسه ملی براي نشان دهنده این است که شخص شرکت ملیت ایرانی “تابعیت “اشخاص حقوقی کاربرد دارد .فیلد نیز براي این است که مشخص “اقرارنامه سوء پیشینه “و “اقرارنامه مدیریتی “دارد یا غیر ایرانی .دو فیلد نیز جهت افراد حقیقی و حقوقی و “کد پستی ” .کند شخص این دو مدرك را ارائه داده است یا خیر جهت افراد حقوقی استفاده می شود .”شماره ثبت “اگر نوع شخص حقوقی باشد فیلدهایی فعال می شود .از جمله نام فارسی، تابعیت، شناسه ملی، شماره ثبت، کدپستی، شماره تلفن، نشانی که تکمیل این قسمت ها اجباري می باشد . سه کلید ، و وجود دارد .ثبت اطالعات براي ذخیره اطالعات در این صفحه می باشد .حذف نیز اطلاعات وارد شده را حذف می کند .انصراف نیز به این معنی است که از تغییر اطلاعات منصرف شده اید .پس از کلیک بر روي کلید ثبت اطلاعات یک را “مشاهده “ردیف ایجاد می شود .اگر بخواهیم تغییري در اطلاعات ایجاد کنیم بر روي صفحه کلید باز شود در انتها با کلیک بر روي کلید “افزودن اشخاص جلسه “کلیک می نماییم .تا مجدداً صفحه به صفحه بعد می رویم .در این مرحله به صورت خودکار اطالعات وارد شده ذخیره می گردد .این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطلاعات خود را تصحیح نمایید.

سهام /سرمایه اشخاص

” اشخاص ” در این صفحه اطلاعات مربوط به سهام و سرمایه شخص وارد می شود. ابتدا از فهرست شخصی که اطالعات سهام یا سرمایه وي باید وارد شود انتخاب می گردد . این شخص باید قبالً در سهام یا سرمایه شخص شرکت را انتخاب می ،” نوع سهام ” صفحه اشخاص وارد شده باشد .از فهرست نماییم که مشخص می کند سهام با نام یا بی نام، سرمایه نقدي یا غیر نقدي یا غیره باشد .این اطالعات و ” تعداد سهام ” . نیز بر اساس آنچه قبالً در سرمایه شخص حقوقی وارد شده بود نشان داده می شود نیز مشخص می کند که شخص چه تعداد و چه سهمی از شرکت را داراست . همچنین ” درصد سهام ” براي این است که تعداد سهام یا سرمایه شخص ممکن است در طول زمان کم یا زیاد شود ” از تاریخ ” نیز بر اساس این که سهام ” مبلغ اسمی سهم ” که با توجه به این تغییر در این قسمت ثبت می شود .فیلد یا سرمایه است بر اساس مبلغ هر سهم یا سرمایه پر می شود .باید توجه داشت که جمع سهام اشخاص را کلیک نموده تا ” ثبت سهام/سرمایه شخص ” نباید از جمع سهام شرکت تجاوز نماید .در انتها کلید اطالعات در ذیل آن نشان داده شود .در انتها با کلیک بر روي کلید به صفحه بعد می رویم .در این مرحله به صورت خودکار اطالعات وارد شده ذخیره می گردد .این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطالعات خود را تصحیح نمایید

سمت اشخاص

اشخاص ” در این صفحه سمت شخص در شرکت یا موسسه ورورد اطلاعات می شود . ابتدا از فهرست ،” نوع سمت ” شخصی که اطالعات سمت وي باید وارد شود انتخاب می گردد . از فهرست ” شرکت سمت شخص را انتخاب می نماییم .این سمت می تواند انواع مختلفی داشته باشد به عنوان مثال مدیر ” مدت تصدي ” را معین می کنیم .فیلد ” تاریخ شروع سمت ” عامل یا رئیس هئیت مدیره و غیره .سپس براي این
است که تصدي شخص در یک سمت مشخص شود .به عنوان مثال یک شخص در شرکت می تواند به مدت دو سال مدیر عامل باشد عالوه بر اینکه عضو هیات مدیره شرکت نیز می باشد.

یعنی اگر مدت تصدي به عنوان مثال 12 ماه باشد تاریخ پایان اعتبار با توجه ” تاریخ پایان اعتبار سمت ” باشد یعنی مانند ” هیات مدیره خارج از شرکا ” به تاریخ شروع سمت مشخص می شود .اگر اعضاي مثال فوق مدیر عامل می تواند خارج از شرکا نیز باشد و در این صورت در این فیلد مشخص می نیز مشخص می کند که شخص جزء افراد داراي حق امضا در شرکت ” وضعیت حق امضا ” . شود را کلیک نموده تا اطلاعات در ذیل آن نشان داده ” ثبت سمت شخص ” هست یا خیر .در انتها کلید شود .در انتها با کلیک بر روي کلید به صفحه بعد می رویم . در این مرحله به صورت خودکار اطلاعات وارد شد ه ذخیره می گردد . این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطلاعات خود را تصحیح نمایید.

ارتباط بین اشخاص

شخصی که به “(نماینده) وکیل ” در این صفحه اطالعات نمایندگان قانونی وارد میشود . از فهرست نیز شخصی که وکیل “(نماینده شده) موکل” نمایندگی انتخاب شده مشخص می شود .از قسمت مشخص می شود که نماینده” نوع نماینده قانونی « نماینده وي است انتخاب می شود .در فهرست که با توجه به نوع نمایندگی است “مستند نمایندگی” . ممکن است وکیل، وصی، قیم یا غیره باشد” شماره مستند نمایندگی ” . انتخاب می شود مثالً اگر سمت نماینده قیم باشد مستند آن قیم نامه می شود تاریخ ” و ” تاریخ شروع نمایندگی ” .نیز بر اساس همان مستند پر می شود ” تاریخ مستند نمایندگی ” و اختیارات ” . نیز نشانگر تاریخی است که شخص در سمت نمایندگی حضور دارد ” پایان نمایندگی نیز را می توان تایپ نمود که شرح یا توضیحی در مورد اختیارات نماینده است .به عنوان ” نمایندگی مثال اگر نماینده فقط در موارد خاصی اختیارات داشته باشد در این قسمت ذکر می شود . پس از آن کلیک مینماییم .در انتها با کلیک بر روي کلید به صفحه بعد ” ثبت نمایندگی ” کلید می رویم .

در این مرحله به صورت خودکار اطلاعات وارد شده ذخیره می گردد .این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطلاعات خود را تصحیح نمایید. مستند نمایندگی ” و اختیارات ” . نیز نشانگر تاریخی است که شخص در سمت نمایندگی حضور دارد ” پایان نمایندگی نیز را می توان تایپ نمود که شرح یا توضیحی در مورد اختیارات نماینده است .به عنوان ” نمایندگی مثال اگر نماینده فقط در موارد خاصی اختیارات داشته باشد در این قسمت ذکر می شود . پس از آن را کلیک می نماییم .در انتها با کلیک بر روي کلید به صفحه بعد ” ثبت نمایندگی ” کلید می رویم . در این مرحله به صورت خودکار اطالعات وارد شده ذخیره می گردد .این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطالعات خود را تصحیح نمایید.

شعب

اگر شرکت یا موسسه نیاز به تاسیس شعبه داشته باشد اطلاعات آن در این صفحه وارد می شود . ابتدا واحد ثبتی ” با قید کد محل قید می گردد .از فهرست ” شماره تماس ” شعبه وارد شده سپس ” کد پستی ” نیز به صورت کامل وارد می ” نشانی شعبه ” . اداره ثبتی که شعبه در آن قرار دارد تعیین می شود ” شعبه را کلیک می نماییم .موارد تعیین شده در قسمت پایین فرم نشان داده ” ثبت شعبه ” شود .در انتها کلید شود .براي حذف یک ردیف بر روي کلیک می نماییم . در انتها با کلیک بر روي کلید به صفحه بعد می رویم .در این مرحله به صورت خودکار اطالعات وارد شده ذخیره میگردد .این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطلاعات خود را تصحیح نمایید

سمت ها در شعب

اشخاصی که قبالً در اشخاص وارد شده اند انتخاب می شوند . از ” شخص شرکت ” ابتدا از فهرست نیز مشخص ” مدت تصدي ” . نیز سمت وي در شعبه شرکت مشخص می 14 14 شود ” سمت شخص ” فهرست نیز بر ” شعبه شرکت ” . می کند شخص به صورت محدود یا نامحدود در این سمت تعیین شده است تاریخ شروع ” . اساس همان انتخاب قبلی که واحد ثبتی شعبه مشخص شده بود قابل انتخاب است نیز زمانی که شخص به این سمت تعیین شده است را نشان می دهد .اگر مدت تصدي محدود ” سمت
مشخص شود و در غیر این صورت نیازي به پر کردن آن نیست . ” تاریخ پایان اعتبار سمت ” باشد باید نیز مشخص می کند که شخص تعیین شده حق امضاي اوراق را دارد یا خیر .پس ” وضعیت حق امضا ” را کلیک می نماییم .موارد تعیین شده در قسمت پایین فرم نشان داده » ثبت سمت شعبه ” از آن کلید شود .براي حذف یک ردیف بر روي کلیک می نماییم . در انتها با کلیک بر روي کلید به صفحه بعد می رویم .در این مرحله به صورت خودکار اطالعات وارد شده ذخیره میگردد .این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطالعات خود را تصحیح نمایید

روزنامه رسمی

ماه شروع سال ” و ” روز شروع سال مالی ” . در این قسمت اطالعات سال مالی شرکت وارد می شود در این قسمت وارد می شود .” مالی تعیین می ” روزنامه شرکت ” همچنین در این صفحه اطالعات روزنامه شرکت با انتخاب از فهرست را کلیک می نماییم .موارد تعیین شده ” افزودن به لیست روزنامه هاي شرکت ” شود .پس از آن کلید در قسمت پایین فرم نشان داده شود .براي حذف یک ردیف بر روي کلیک می نماییم . در انتها با کلیک بر روي کلید به صفحه بعد می رویم .در این مرحله به صورت خودکار اطلاعات وارد شده ذخیره می گردد .این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید 

اظهارنامه /تقاضانامه

در این قسمت متن اظهارنامه یا تقاضانامه شرکت یا موسسه وارد می شود .شما می توانید اطالعات را دریافت متن ” تایپ نموده یا از کلیشه و متون موجود در سیستم استفاده نمایید .براي این کار کلید را کلیک می نماییم .در انتها با کلیک بر روي کلید به صفحه بعد ” تقاضانامه/اظهارنامه می رویم .در این مرحله به صورت خودکار اطلاعات وارد شده ذخیره می گردد .این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطالعات خود را تصحیح نمایید.

اساسنامه

در این قسمت متن اساسنامه شرکت یا موسسه وارد می شود .شما می توانید اطلاعات را تایپ نموده را ” دریافت متن اساسنامه ” یا از کلیشه و متون موجود در سیستم استفاده نمایید .براي این کار کلید کلیک می نماییم .در انتها با کلیک بر روي کلید به صفحه بعد می رویم .در این مرحله به صورت خودکار اطالعات وارد شده ذخیره می گردد .این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطالعات خود را تصحیح نمایید.

شرکت نامه

در این قسمت متن اساسنامه شرکت یا موسسه وارد می شود .شما می توانید اطلاعات را تایپ نموده را ” دریافت متن اساسنامه ” یا از کلیشه و متون موجود در سیستم استفاده نمایید .براي این کار کلید کلیک می نماییم .در انتها با کلیک بر روي کلید به صفحه بعد می رویم .در این مرحله به صورت خودکار اطالعات وارد شده ذخیره می گردد .این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطالعات خود را تصحیح نمایید.

مدارك

در این صفحه با توجه به نوع شرکت مدارکی را که متقاضی باید ارائه نماید به صورت خودکار نشان وجود دارد که باید تیک ” تایید مدارك مورد نیاز ” داده می شود .در سمت راست فرم گزینه اي به نام بخورد .در واقع با زدن این تیک متقاضی تایید می نماید که مدارك مورد نیاز را مطالعه نموده ونسبت به تهیه و ارائه آنها اقدام می نماید . پس از آن کلیدي به نام وجود دارد که با زدن آن تقاضاي تاسیس ثبت نهایی شده و
ارسال می گردد.

ثبت شرکت

پس از اتمام ثبت شما مجاز به انجام کلیه فعالیتهای مندرج در موضوع شرکت خود، به طور رسمی می باشید اما باید بدانید برخی از اقدامات را می بایست به صورت اجباری انجام دهید که عدم انجام آنها باعث میشود متحمل مشکلات و جریمه های مالی شوید.این اقدامات شامل : اخذ کد اقتصادی ،دفاتر پلمپ قانونی ، تشکیل پرونده مالیاتی می باشد.

اساسنامه شرکت

اساسنامه شرکت در واقع سندی است که تمام نکات مهم شرکت در آن قید می شود که درآن در خصوص ادارهشرکت و روابط بین شرکا تعیین و تکلیف می شود، به عبارت بهتر اساسنامه قراردادی است که در آن طرز کار شرکت ، اهداف شرکت ، نحوه فعالیت و وظایف شرکت را بیان می کند.

ثبت شرکت

انتخاب و معرفی مکان و محل شرکت

تکمیل و تحویل دفاتر قانونی به صورت سالیانه

اظهارنامه مالیاتی حتی اگر شرکت هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد.

ثبت شرکت
ثبت شرکت

شرکت چند منظوره به شرکتی چند کاره گفته می شود که در زمینه های صادرات و واردات توزیع کالا و هم چنین امور بازرگانی فعالیت می کنند ، به همین دلیل موضوع فعالیت این دسته شرکت ها بسیار وسیع است. 

مدارک لازم جهت ثبت شرکت چند منظوره:

  • تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت چند منظوره
  • نسخه اساسنامه شرکت چند منظوره ممهور به مهر شرکت که ذیل آن به امضاء کلیه سهامداران رسیده باشد.
  • نسخه صورت جلسه مجمع عمومی هیاُت مدیره و موسسین که ذیل آن توسط مدیران منتخب مجمع سهامداران و بازرسین امضا شده باشد
  • نسخه شرکتنامه شرکت چند منظوره و تکمیل آن 
  • برگ تقاضانامه چند منظوره و تکمیل آن که ذیل تمام صفحات آن به امضا کلیه سهامداران رسیده باشد
  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی
  • دریافت مجوز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکته

مراحل ثبت شرکت چند منظوره:

  • ارائه مدارک ذکر شده به اداره ثبت شرکت ها
  • پرداخت هزینه ثبت
  • بررسی مدارک ارسالی توسط کارشناس مربوطه
  • صدور آگهی تاسیس شرکت
  • مراجعه متقاضی نزد متصدی ثبت جهت امضا و مهر شرکت
  • درج آگهی تاسیس شرکت
  • تحویل یک نسخه مدارک ثبت به متقاضی
ثبت شرکت
مشاوره
compressed_resized_3758557
خرید و فروش شرکت
سایت های مرتبط

سوالات متداول

اعضاء باید حداقل 18سال تمام داشته باشند. البته همه افراد در هر سنی میتوانند سهام دار شرکت باشند و اگر زیر 18 سال تمام سن داشته باشندبه ولایت ولی سهامدار می شوند ولی برای عضویت در هیات مدیره یا بازرس باید حداقل سن قانونی را داشته باشند.

کاربری ملک و آدرس ارائه شده برای شرکت ، توسط اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری استعلام نمیشه ، آدرس و کدپستی که برای شرکت توی فرم مینویسین بازدیدنداره. اگر بعدا واقعا لوکیشن خاصی برای شرکتتون در نظر گرفتین، اونوقت صورتجلسه تغییر آدرس میزنیم.

افرادی که سوء پیشینه دارند می توانند اقدام به ثبت کنند ومانعی ندارد. اما باید توجه کنند که این افراد فقط می توانند سهامدار شرکت باشند و نمی توانند مدیر عامل یا از اعضاء هیئت مدیره باشند.همچنین بازرس بودن نیز منوط به نداشتن سوءپیشینه کیفری است.

هزینه ثبت براساس (حق الثبت-حق التمبر-روزنامه رسمی) طبق واریزی های اداره ثبت که بر اساس میزان سرمایه و موضوع فعالیت محاسبه می گردد.

ثبت شرکت در شرق تهران

ثبت شرکت در شرق تهران مشاوره:40775687-021 مشاوره:40775687-021 ثبت شرکت در شرق تهران ثبت شرکت در شرق تهران ، یکی از…

مدارک جهت ثبت شرکت

مدارک جهت ثبت شرکت مشاوره:40775687-021 مشاوره:40775687-021 مدارك جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود مدارک جهت ثبت شرکت: 1-مدارک جهت ثبت…
مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص مشاوره:40775687-021 مشاوره:40775687-021 روش و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص الف) مراحل ثبت شرکت سهامی خاص…
انواع ثبت شرکت

انواع ثبت شرکت

انواع ثبت شرکت مشاوره:40775687-021 مشاوره:40775687-021 انواع ثبت شرکت قانون گذار در ماده 20 قانون تجارت انواع ثبت شرکت تجاری بر…
مراحل ثبت شرکت سهامی عام

مراحل ثبت شرکت سهامی عام

مراحل ثبت شرکت سهامی عام مشاوره:40775687-021 مشاوره:40775687-021 مراحل ثبت شرکت سهامی عام مرحله اول از مراحل ثبت شرکت سهامی عام…
آدرس اداره ثبت شرکتها

آدرس اداره ثبت شرکتها

آدرس اداره ثبت شرکتها مشاوره:40775687-021 مشاوره:02140775687 آدرس اداره ثبت شرکتها اداره ثبت شرکتها تهران بزرگ : آدرس اداره ثبت شرکتها…
ثبت شرکتهای خارجی

ثبت شرکتهای خارجی

ثبت شرکتهای خارجی مشاوره:40775687-021 مشاوره:40775687-021 نحوه ثبت شرکتهای خارجی ثبت شرکتهای خارجی در امور تجارتی ، صنعتی ، کشاورزی ،…

[field id=”name”]